Eten voor Serious Request in Glazen School

LovensdijkstraatLVDBreda-1920
Nog 26 dagen en dan gaat in Breda Serious Request 2016 van start. 3FM-dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende worden een week opgesloten om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. Bij Avans kun je broodjes en soep eten voor het goede doel.

seriousrequest2016-logo-1920In de Glazen School, in Xplora aan de Lovensdijkstraat in Breda, worden vijf dagen lang activiteiten georganiseerd om geld op te halen voor Serious Request. Het doel van dit jaar is longontsteking. Daaraan sterven jaarlijks meer dan 900.000 kinderen.

Broodjes en soep
Van 19 t/m 23 december kun je tussen 12.00 en 14.00 uur in de hal van gebouw LA broodjes Unox kopen. De gehele opbrengst gaat naar Serious Request. Tussen 15.30 en 16.30 uur verkopen de medewerkers van de Academie voor Deeltijd op de Hogeschoollaan soep voor het goede doel.

De lessen van Ucademy worden die week in de Glazen School gegeven. Op dinsdag 22 december organiseert Avans Duurzaam een obstacle run. Ook op de andere locaties zetten studenten en medewerkers zich in. Op de Hogeschoollaan geven studenten Fysiotherapie tegen betaling massages.

Workshop tegen stress
Het studentendecanaat van Avans geeft een workshop Lucht in je longen, ruimte in je hoofd. Die is bedoeld voor studenten van Avans en NHTV die te maken hebben met stress of last hebben van angst of somberheid. De decanen behandelen een stuk theorie, doen ontspanningsoefeningen en sluiten af met een rustig rondje joggen in het bos.

Voor de workshop ga je woensdagochtend 21 december om 10 uur naar de NHTV-locatie aan de Sibeliuslaan. Hardloopervaring is niet nodig, sport-/hardloopschoenen wel. Deelname kost 2,50 euro, dat bedrag gaat naar Serious Request.