Excellente studenten zetten zich in voor House of Dj’s

Chance flyer 1920

Het nieuwe onderwijsprogramma ChancE is van start gegaan. 84 studenten van verschillende opleidingen beginnen aan twaalf uitdadingen die ze bovenop hun reguliere lesprogramma volgen. Communicatie-student Anouk Merckens is razend enthousiast.

In eerste instantie is ChancE ontwikkeld voor studenten uit het economische domein, maar ook studenten van de Academie voor Communication and User Experience (ACUE) mochten zich op het laatste moment aanmelden. Anouk Merckens liet zich dat geen tweede keer zeggen en meldde zich direct aan bij het project House of Dj’s.

Nieuwe uitdaging
Merckens: “Ik ben altijd op zoek naar een nieuwe uitdaging en ik ben geïnteresseerd in dj’s en de dancescene. Ik zie de ervaringen die ik bij ChancE opdoe als een verrijking van m’n cv, maar doe het vooral omdat ik supergaaf vind om aan dit project mee te werken.”

Tijdens de House of Dj’s-Challenge helpen studenten met het opzetten van een nieuw initiatief voor dj’s in Breda. Het is de bedoeling dat diskjockeys straks in de House of Dj’s samenkomen om te leren, te inspireren en samen te werken. Ook komen er winkels om materiaal en kleding te kopen. Van de ChancE-studenten wordt verwacht dat ze meehelpen het initiatief op de kaart te zetten.

Inspirerend
De Communicatiestudent zit vol ideeën. “De eerste bijeenkomst was erg inspirerend. Je werkt samen met studenten van verschillende opleidingen en dan merk je hoe anders iedereens kijk op dezelfde kwestie is. Dat is mooi. Je leert ontzettend veel van elkaar.”

De komende weken gaat ze samen met haar teamgenoten verder kijken hoe ze House of Dj’s op de kaart kan zetten. “Ik kijk uit naar de komende tijd. We weten nog niet hoe alles gaat lopen, maar ik ben al wel van alles aan het bedenken. Misschien kunnen we zelfs al wel iets doen met Serious Request.”