Gewonde bij schietpartij in Amsterdamse studentenflat

politielogo-1920Bij een schietpartij op de negende verdieping van een studentenflat in Amsterdam-Noord is een man gewond geraakt. De politie heeft de flat tijdelijk omsingeld maar niemand aangehouden.

Volgens de politie werd de man vanmorgen rond elf uur neergeschoten in een flat aan de H. Cleyndertweg en vluchtte hij daarna gewond de straat op. De man is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Een arrestatieteam ging de flat in omdat de verdachte nog in het pand zou zitten, maar deze werd niet aangetroffen.

Onderzoek
De bewoners van de studentenflat mochten het gebouw uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk niet verlaten, meldden studenten op de Facebookpagina van de flat. Inmiddels is de flat weer vrijgegeven. De politie doet onderzoek.