The Pop Up Cup wint The Voice of Avans

the-pop-up-cup-1920

Je bedrijfsidee pitchen voor de ruggen van een vijfkoppige jury is best spannend. Tweedejaarsstudenten Small Business and Retail Management (SBRM) deden het tijdens The Voice of Avans in de hoop dat een stoel zich omdraaide. Student company The Pop Up Cup was de uiteindelijke winnaar.

Net als bij The Voice of Holland liepen studenten SMBRM een zaal in waar vijf juryleden, bestaande uit docenten en ondernemers, met hun rug naar de kandidaten zaten. 24 teams kregen anderhalve minuut de tijd om hun bedrijfsplannen aan de jury te pitchen. Als er een jurylid omdraaide, was het team automatisch door naar de volgende ronde. Aan het einde van de voorrondes werden ook nog een aantal wildcards uitgedeeld.

Inklapbare koffiebeker
Ook de studenten van The Pop Up Cup, Dewi Nefkens, Maaike van de Heijden en Martine Janssens kregen een wildcard. Zij bedachten een inklapbare koffiebeker voor mensen die vaak onderweg zijn. “Het was natuurlijk teleurstellend toen er niemand van de jury zich bij onze pitch omdraaide”, vertelt Maaike. “We kregen wel goede feedback. We waren alleen vergeten om het financiële gedeelte in onze pitch op te nemen.”

Tot hun grote verrassing kregen de studenten later een mailtje dat ze een wildcard hadden gewonnen. Maaike: “We wisten niet of we konden winnen, maar besloten toch mee te doen. Dit keer hadden we vijf minuten de tijd om ons idee te pitchen. Dat ging best wel goed.”

the-pop-up-cup-1920-02

Pitchen bij de Rabobank
“Toen de jury onze naam noemde als winnaar van The Voice of Avans, konden we het eigenlijk niet geloven, maar het is natuurlijk te gek. We hebben een driedaagse how-to-get-them-summit gewonnen. Daarnaast mogen we met nog twee andere studentenbedrijven naar de Rabobank om ook daar ons bedrijf te pitchen.”

Daar kijken de drie studenten naar uit. “De jury ziet in onze inklapbare koffiebeker veel mogelijkheden. We kunnen ons bijvoorbeeld ook op festivalgangers richten. Hopelijk komt ons bedrijf door het winnen van The Voice in een sneltreinvaart en kunnen we de beker binnenkort echt op de markt brengen.”

Stef

Niet echt een innovatief idee zo'n koffiebeker. Hoe ontelbaar veel zijn er die wel niet op de markt? Ben benieuwd waar deze jury naar heeft gekeken tijdens dit evenement. Ik dacht toch dat Avans creativiteit hoog in het vaandel had staan?

2016-11-24 14:52:54