Avansgebouwen Lovensdijkstraat vrijdag weer open: soep en chocolademelk voor studenten en medewerkers

LovensdijkstraatLVDBreda-1920De gebouwen LA, LB en LC van Avans aan de Lovensdijkstraat zijn weer open. Alle lessen in deze gebouwen gaan dus door. Tussen 10.00 en 14.00 uur is er voor medewerkers en studenten soep en warme chocolademelk bij de ingang van gebouw LA.

Afgelopen woensdag raakte een waterleiding beschadigd bij werkzaamheden. Avans besloot daarop de gebouwen LA, LB en LC te ontruimen omdat de brandveiligheid en hygiëne niet meer gegarandeerd konden worden. Donderdag zijn de gebouwen dichtgebleven. Medewerkers konden wel tussen 14.00 uur en 15.00 naar binnen om spullen op te halen.

[double_images]lovensdijk_soep1,lovensdijk_soep2[/double_images]

Veilig
De wateraanvoer is donderdagochtend hersteld. Vervolgens zijn alle leidingen en het pompsysteem doorgespoeld. Ook is er een controle uitgevoerd op het sprinklersysteem om de brandveiligheid te waarborgen. De kwaliteit van het drinkwater is gecontroleerd en al het kraanwater is veilig om te drinken. Voor studenten die het toch niet vertrouwen staan er in de hal van gebouw LA flesjes water klaar.

[double_images]lovensdijk_water1,lovensdijk_water2[/double_images]

Catering
De catering op de vijfde verdieping is nog gesloten. Alle apparaten moeten eerst gereinigd worden. Hongerige studenten kunnen in gebouw LD terecht.