Avansstudenten organiseren workshops voor beginnende ondernemers

OnderwijsboulevardCollegezaallesdocentstudent-1920
Studenten van de minor Ondernemen organiseren op 8 december het Ondernemersevent. Vanaf 17.00 uur zijn studenten en ondernemers welkom om mee te doen aan verschillende workshops.

Britt Blommerde, derdejaarsstudent Small Business and Retail Management (SBRM), zit in de organisatie. “Tijdens de minor Ondernemen werk je samen met studenten van verschillende opleidingen. Erg leuk. Zo heb ik een klasgenoot die ICT studeert en doet er iemand van Communicatie mee. Zo begin je al met het opbouwen van een netwerk.”

Workshops voor ondernemende studenten
Dat netwerk is volgens Blommerde erg belangrijk als ondernemer. “Die contacten kun je later goed gebruiken als je een eigen bedrijf start.” Tijdens het ondernemersevenement organiseren de studenten workshops van ongeveer dertig minuten, gegeven door studenten.

Studenten kunnen zich bijvoorbeeld aanmelden voor de sessie Branding. Blommerde: “Hierbij leer je alles over hoe je een merk opzet, hoe je dat merk kunt onderscheiden. Er gaat ook een stuk over personal branding.” Een andere lezing gaat over hoe je social media het beste kunt inzetten voor je onderneming.

Inschrijven
Andere workshops zijn: Het Experience Center, Ik ga starten, Presenteren, Creativiteit en Lean startup. Na afloop van de lessen is er nog een netwerkborrel. Inschrijven kan via deze link.