Knallende opening Glazen School voor Serious Request

opening_glazenschool2-1920
Met het doorprikken van een enorme ballon gevuld met confetti openden Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur van Avans, en de Bredase wethouder Miriam Haagh vanochtend de Glazen School. Daarmee zet Avans zich deze week in voor 3FM Serious Request.

In de Glazen School worden vijf dagen lang activiteiten georganiseerd om geld op te halen voor het goede doel. Van obstacle run tot zenmeditatie en van pubquiz tot escape room. Voor een kleine bijdrage kunnen studenten en medewerkers deelnemen om zo hun bijdrage te leveren.

opening_glazenschool1-1920

Toepasselijk
“Wij laten Serious Request niet stikken”, zei Jacomine Ravensbergen bij de opening. Ze vond het toepasselijk dat de Glazen School aan de Lovensdijkstraat gevestigd is. “Het thema past goed bij de academies die hier zitten, die zich bezighouden met gezondheid, milieu en duurzaamheid.” Ravensbergen bedankte wethouder Miriam Haagh voor het binnenhalen van Serious Request in Breda.

Jacomine Ravensbergen (links) en Miriam Haagh openden de Glazen School van Avans.

Soepeler
Haagh verwees terug naar acht jaar geleden, toen het Glazen Huis ook in Breda stond. “Studenten maakten toen het verschil. Die zorgden ervoor dat er 24 uur per dag mensen bij het Glazen Huis waren. Dat hadden ze bij Serious Request nog nooit meegemaakt.” Ze riep docenten op om deze week wat soepeler te zijn. “Als studenten later zijn met opdrachten omdat ze zich hebben ingezet voor het goede doel, strijk dan met de hand over het hart.”

opening_glazenschool4-1920

Het hele programma vind je op de Facebookpagina van de Glazen School. Aanmelden voor activiteiten kan hier.

Jake Owen Raats

Waarom sluiten we onze ogen voor het leed in onze eigen omgeving? Wellicht kunnen we volgend jaar geld inzamelen voor de voedselbank of het ouderenfonds?

2016-12-19 15:38:17