Vanaf maandag meer bussen naar Avans

HogeschoollaanbushalteArriva-1920
Met de bus naar Avans in Breda reizen, is vanaf maandag een stuk makkelijker. Vervoerder Arriva zet in de ochtendspits zogenoemde schoolliners in die studenten rechtstreeks van een aantal Brabantse dorpen naar Avans brengen.

Vaak is het op het station in Breda dringen om in een bus te kunnen stappen die je naar Avans brengt. Studenten die met de bus of de trein naar Breda reizen, moeten daar namelijk overstappen op een bus naar de hogeschool. Door de komst van de schoolliners wordt het rustiger in die bussen.

Kortere reistijd
De schoolliners vertrekken vanuit Oud Gastel, Rucphen, Etten-Leur, Willemstad, Klundert, Lage Zwaluwe, Made, Oosterhout, Geertruidenberg en Dongen. Doordat ze rechtstreeks rijden, is de reistijd korter. Ze sluiten bovendien aan op het eerste lesuur van Avans. De meeste schoolliners rijden na de Hogeschoollaan door naar de Loevesteinstraat. Dat is de dichtstbijzijnde halte voor AKV|St. Joost.

Voor studenten die van het treinstation naar de hogeschool reizen, verandert er verder weinig. Alleen lijn 627 wordt stadslijn 9.