Naar het buitenland? Verhuur je kamer aan een internationale student

illustratie: Julika Runow

Wat doe jij met je kamer als je voor de studie een paar maanden naar het buitenland gaat? Laat je hem leeg staan of komt er een studiegenoot in? Jessica Bax, student International Business and Management Studies (IMBS) in Breda, roept studenten op hun kamer aan buitenlandse uitwisselingstudenten te verhuren via Housinganywhere.

“Het is niet altijd makkelijk voor internationale studenten om een kamer te vinden”, vertelt Jessica Bax. “Als een kamer tijdelijk leeg komt te staan, verhuren veel studenten hem toch aan een Nederlandse student. Dat is makkelijker.”

Wereldwijd
Om meer internationale studenten naar Avans te trekken, is het volgens Bax van belang dat Avansstudenten hun kamer verhuren via Housinganywhere als ze zelf naar het buitenland gaan. “Je kunt je kamer gratis op de site opzetten. Ook als je zelf opzoek bent naar een kamer in het buitenland, kun je hier terecht. De website is wereldwijd vertegenwoordigd.”

Housinganywhere wordt gesponsord door verschillende organisaties en doet niet aan dure tarieven. “Je kunt gratis op advertenties reageren. Ook bemiddelt Housinganywhere als tussenpersoon. Zo weet je zeker dat je niet wordt opgelicht. Mocht een student niet komen opdagen, dan krijgt de verhuurder wel de eerste maand huur doorbetaald en mocht een student vinden dat de kamer in het echt totaal anders is dan op onze site lijkt, dan kan er kosteloos geannuleerd worden.”

Zuid-Amerikaans en Mexicaans
Housinganywhere
bestaat al langer, maar Bax ziet de site steeds meer groeien. “Er komen steeds meer Zuid-Amerikaanse en Mexicaanse studenten bij die op zoek zijn naar kamers. Het zou mooi zijn als Avansstudenten ons ook weten te vinden.”