Recensie: stageapp Appli is handig, maar nog niet zo stabiel

appli
Studenten en bedrijven vinden elkaar op Appli. Als student kun je daar een stageprofiel aanmaken, waarin je aangeeft naar wat voor stage je op zoek bent, over welke vaardigheden je beschikt en hoe ver je wilt reizen. Je kunt foto’s uploaden en een video waarin je jezelf presenteert. En bedrijven kunnen, naast de stageopdracht, een bedrijfsfilmpje plaatsen.

Match
Ben je geïnteresseerd in een bedrijf, dan kun je swipen. Is het wederzijds, dan is er een match en kunnen student en bedrijf chatten. Dat scheelt sollicitatiebrieven schrijven, mailen en nabellen. Je kunt bij Appli inloggen met Facebook of LinkedIn. De app belooft niets op sociale media te posten.

Niet zo stabiel
Heel stabiel is de app nog niet. Gegevens die je invult bijvoorbeeld worden niet bewaard. Het idee achter de app is goed, de uitwerking moet nog verbeteren. Dan kan het best nog iets worden.

Jonathan

Bij veel sollicitatiebrieven voeg je juist geen foto toe, waarom zou je dat bij een app wel doen?

2016-12-01 14:01:31