Slapen in de Glazen School voor Serious Request

LovensdijkstraatLVDBreda-1920
Nog 5 dagen en dan gaat in Breda Serious Request 2016 van start. 3FM-dj’s Domien Verschuuren en Frank van der Lende worden een week opgesloten om geld in te zamelen voor het Rode Kruis. Ook Avans zet zich in voor het goede doel: het bestrijden van longontsteking. Daaraan sterven jaarlijks meer dan 900.000 kinderen.

seriousrequest2016-logo-1920In de Glazen School, in Xplora aan de Lovensdijkstraat in Breda, worden vijf dagen lang activiteiten georganiseerd om geld op te halen voor Serious Request. Jacomine van Ravensbergen, het nieuwe lid van het College van Bestuur van Avans, verricht maandag om 10.00 uur samen met de Bredase wethouder Miriam Haagh de opening.

Slapen in de Glazen School
Slechts een paar gelukkigen kunnen blijven slapen bij Avans. Dinsdagavond 20 december om 22.00 uur begint namelijk het nachtprogramma van de Glazen School. Ucademy is aanwezig voor de nodige inspiratie, er is een filmmarathon en de slapers kunnen een gokje wagen.

De hele week mogen slimmeriken proberen te ontsnappen uit de escape room. Verder kunnen studenten en medewerkers een workshop zelfverdediging volgen, meedoen aan yogalessen of zenmeditatie, ballonnen opblazen, een virtual crime scene bezoeken en deelnemen aan de pubquiz. Het hele programma vind je op de Facebookpagina van de Glazen School.

Professioneel portret
Wie behoefte heeft aan een mooi portret van zichzelf, kan terecht bij Serious Portraits. Voor 10 euro heb je professionele profielfoto’s voor social media. Er is nog plek op donderdag tussen 18.40 en 20.30 uur.

Boekenmarkt
Ook op andere locaties zijn acties voor Serious Request. Van dinsdag 13 tot en met woensdag 21 december wordt in Xplora Hogeschoollaan een markt van afgeschreven boeken gehouden. Tijdens deze markt worden boeken verkocht die niet meer binnen de collectie van Xplora passen. Prijzen zijn vanaf 1 euro. De opbrengst van de boekenmarkt wordt gedoneerd aan Serious Request.

Winnen
Elke activiteit in de Glazen School waaraan je meedoet, levert je een stempel op. Met een volle stempelkaart maak je kans op een bon van bol.com ter waarde van 80 euro. Aanmelden voor activiteiten kan hier.