Avanskat: wordt het Studiebol of Vansie?

avanskat-ton-1920Hoe gaat de vier maanden oude kat heten die bij Avans aan de Hogeschoollaan zijn huis gevonden heeft? We hebben veel inzendingen ontvangen, de ene nog creatiever dan de ander.

Studiebol, Mispoes, Diogenes het zijn enkele van de 26 namen die lezers instuurden op onze vraag om een naam te vinden voor de kat.

Xploortje

Student Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek Niek Huijsmans vindt Fontys wel een mooie naam. Ben Lijdsman, student Bedrijskunde MER in Den Bosch, gaat voor Bachelor. Onder de inzendingen verwijzingen naar het gebouw waar de kat zijn eerste maanden heeft doorgebracht zoals Quadje van AAFM-docent Wim van Neutegem en natuurlijk kan ook Xploortje (ingezonden door informatiemedewerker Peter van Gool) niet ontbreken.

Hollandse naam
Puntje kwam vanzelfsprekend (bedankt Sietske Roozing, student Technische Bedrijfskunde in Breda) ook voorbij. Eurest medewerker Martine Kivits houdt het op eduCATion. Patricia van Dongen van het Leer- en Innovatiecentrum ziet graag een ‘lekker Hollandse’ naam zoals Guus, Teun of Willem.

Punt legt de complete lijst met namen voor aan de conciërges in Breda, zij kiezen uiteindelijk de naam.