Bouw 120 studentenstudio’s Teteringsedijk in Breda start eind 2017

Foto: Flickr/J. de Graaf https://flic.kr/p/zmEwJ1Eind 2017 hoopt projectontwikkelaar Volkerwessels te beginnen met de bouw van 120 studentenstudio’s op de hoek van de Beverweg en Teteringsedijk in Breda. Al vanaf 2006 wordt er gesproken over studentenhuisvesting op deze locatie.

De studio’s in het complex worden twintig vierkante meter groot, met daarbij nog een keuken en een badkamer. Volkerwessels wil de huidige bebouwing slopen en daar een vier en vijf verdiepingen tellend gebouw voor terug zetten.

Parkeerplaatsen
Er komen zesendertig parkeerplaatsen op het achterterrein aan de oostzijde. Het terrein wordt door middel van een slagboom afgesloten.

Het oorspronkelijke plan voor studentenhuisvesting op deze locatie dateert uit 2006. De afgelopen jaren is het plan meerdere keren aangepast door kritiek van de gemeente of omwonenden.

Inloopavond
Belanghebbenden hebben enkele weken om eventuele bezwaren kenbaar maken. De gemeente heeft een inloopavond gepland op 11 januari bij café-restaurant De Toerist van 19.00 tot 21.00 uur. Geïnteresseerden kunnen dan de plannen inzien en vragen stellen. De eigenaar van het terrein komt het plan toelichten.