Communicatiestudenten verdiepen zich in 3FM

3FM logo 1
Hoe kan radiozender 3FM meer jongeren bereiken? Tachtig eerstejaarsstudenten Communicatie in Breda bogen zich over dat vraagstuk. Donderdagmiddag werd de onderzoeksperiode afgesloten met een debat en het maken van een radiopodcast.

In de afgelopen periode verdiepten de eerstejaars zich in het communicatievraagstuk hoe 3FM meer jongeren kan bereiken. Ze deden onderzoek en hielden enquêtes. “Erg leerzaam”, meent student Robyn. “Het project was superleuk, we konden echt meemaken hoe ons werk er straks uitziet.”

3FM afwezig
Wel jammer vond ze de afwezigheid van de 3FM-redacteuren die eigenlijk mee zouden doen met de debatten van de eerstejaars over hun bevindingen. De redacteuren bleken druk te zijn met de Gouden RadioRing. Tamara: “We zijn lekker gemaakt met het idee dat 3FM hier zou zijn, nu voelt het alsof we het voor niets doen.”

3FM 001

De eerstejaars gingen wel met elkaar in debat over de radiozender Ze behandelden stellingen als: ‘Stop met praten tussen de platen’ en ‘Liever minder luisteraars met goede kwaliteit, dan veel luisteraars met populariteit.’

Ook kregen ze adviezen van derdejaars Communicatie die stage lopen bij bedrijven als Omroep Max en Mojo en mochten ze een eigen radiopodcast in elkaar zetten.
Vorig jaar bezochten eerstejaarsstudenten de NOS.

3FM 003