Leraar overlijdt na sprong van dak Stedelijk Gymnasium aan de Onderwijsboulevard

Stedelijkgymnasium-1920Op het Stedelijk Gymnasium aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch is een wiskundeleraar van het dak gesprongen. Hij is daarbij overleden. Leerlingen hebben het zien gebeuren en zijn opgevangen in de school.

“Het heeft een enorme impact op school, op leerlingen, op ouders en op de naasten van onze collega”, zegt rector Schoemaker. Het gebeurde rond kwart voor tien vanochtend, een moment dat veel leerlingen net op school aankwamen. Docenten en leerlingen zijn flink geschrokken. Alle leerlingen van het Stedelijk Gymnasiumwerden opgevangen in de aula en zijn naar huis gestuurd voor wie dat wil is er slachtofferhulp aanwezig.

Vanaf dinsdag worden de lessen op de school weer hervat met een bijeenkomst in de mentorklas. Slachtofferhulp blijft de hele week aanwezig.