Drukte parkeerplaats Hogeschoollaan na sluiten parkeerveld Defensie

parkeerplaats-defensie-gesloten-1920Kom je met de auto en wil je na half tien parkeren, dan moet je op sommige dagen aansluiten in de rij voor de slagbomen. De parkeerplaats die Avans huurde van Defensie is gesloten, de plekken bij het Quadrium zijn nog niet in gebruik.

De afgelopen jaren konden medewerkers en bezoekers van de hoofdlocatie van Avans in Breda ook parkeren op een terrein dat de hogeschool huurde van Defensie. Die hebben het contract dit jaar opgezegd waardoor de poort gesloten blijft voor Avans.

Quadrium
“Het verlies van die plaatsen compenseren we met nieuwe plekken bij het Quadrium”, zegt John Teeuwes van DIF. “Daar komen zo’n tachtig parkeerplaatsen bij. Die zijn alleen nu nog niet in gebruik vanwege de werkzaamheden daar.” Naar verwachting kun je vanaf begin volgende week parkeren bij het Quadrium.

Een deel van de parkeerplaats aan de Hogeschoollaan is bezet door noodgebouwen. “Die blijven voorlopig nog staan. We hebben ze hard nodig als we in 2018 het hoofdgebouw gaan renoveren.”

Pieter

Het blijft waardeloos hoe ze hier mee omgaan. Het is al jaren een probleem ook voor studenten en na al die verbouwingen weten ze het nog steeds niet op te lossen.

2017-02-01 18:45:23