Eindelijk een ‘Super simpel’ vervoermiddel voor festivalbezoekers

supersimpel-1920Bepakt met een grote, volle rugzak, een tent en een luchtbed in de stromende regen die immense trap beklimmen voordat je eindelijk echt op Lowlands bent. Of zwaar beladen sjokken door de modder op Pinkpop. Festivals zijn geweldig, maar dat gesjouw met al die spullen is een hel. Studenten Technische Bedrijfskunde in Tilburg hebben daar iets op gevonden.

“Eigenlijk is wat wij bedacht hebben super simpel. Daarom hebben we het karretje ook ‘Super simpel’ genoemd”, legt Louana van Nistelrooij uit. Samen met Esmee Teeuw en Menno Roorda heeft zij een half jaar gewerkt aan een vervoermiddel voor bagage van festivalbezoekers. Afgelopen donderdag vond de presentatie plaats.

Duurzaam en waterdicht
“In groepjes van vijf studenten hebben we vanaf september gewerkt aan het ontwerp en het prototype”, zegt Esmee. “De opdrachtgever is een festivalbezoeker. Hij is op zoek naar een manier om zijn bagage te vervoeren. Het moet duurzaam en waterdicht zijn, te hanteren in de modder en op de trap van Lowlands.”

“Wij hebben het hondje als uitgangspunt genomen. Dat is een houten plank op wielen die vaak wordt gebruikt om meubels te verplaatsen”, legt Louana uit. Daar is een waterbestendige nylonzak op bevestigd. De achterwielen zijn groter en er zit een handvat en een touw aan. “Je kunt hem dus ook verticaal een trap op tillen”, zegt Menno.

Ondanks het feit dat twee groepsleden gedurende het afgelopen half jaar afhaakten omdat de studie niet aan de verwachtingen voldeed, heeft het groepje van Super simpel wel het beste product opgeleverd. “We moesten inderdaad net iets meer doen dan andere studenten. Dat maakt het resultaat nog mooier”, zegt Esmee.

Customizen
De jury oordeelt dat het prototype voldoet aan alle klanteisen en door het gebruik van nylon ook te customizen is. “Je kunt de zak in meerdere kleuren of patronen laten maken”, zegt Louana.

Het prototype wordt voorgesteld aan Fatboy. De drie studenten hebben ook vip-kaarten gewonnen voor Paaspop.

Ludo

Wat is het draagbermogen? Kan het karretje gevuld met 3 trays bier, een vetstopte fles wodka en wegwerpbbqs het terrein van hellfest aan?

2017-01-27 17:33:42