Fusieplannen Brabantse onderwijsinstellingen nog niet van de baan aldus Tilburg University

illustratie: Julika RunowDe plannen voor een vergaande samenwerking tussen Brabantse en Limburgse hogescholen en universiteiten zijn wat betreft Koen Becking, bestuursvoorzitter van de Tilburg University, nog niet van de baan.

Becking benoemde de plannen dinsdag opnieuw tijdens de nieuwjaarsborrel van de universiteit. “De University of the Southern Netherlands is nog niet van de baan”, citeert universiteitsblad Univers.

Vergaande samenwerking
Afgelopen september kwam Becking in het nieuws toen hij meldde dat de Tilburgse universiteit aanjager wil zijn bij een vergaande samenwerking tussen de hogescholen en universiteiten van Brabant en Limburg. Ze moeten samengaan in de University of the Southern Netherlands.

Enkele beoogde partners reageerden positief in de media, zoals Paul Rüpp, de bestuursvoorzitter van Avans. Anderen waren negatief. Een Eindhovense rector sprak van ‘een luchtballon’ en de bestuursvoorzitter van de Technische Universiteit Eindhoven repte van een uitspraak die ‘bestuurlijk ongepast’ was op dat moment.

Eerder gaf Punt al commentaar op de fusieplannen van Becking: