Nieuw Avansgebouw abseilend geopend

opening_quadrium1-1920
Door te abseilen van het Quadrium opende Jacomine Ravensbergen, lid van het College van Bestuur (CvB) van Avans, vanmiddag het nieuwe gebouw. Vanaf vandaag volgen studenten daar lessen.

Diederik Zijderveld, het andere lid van het CvB, sprak vanaf de grond de toegestroomde studenten en medewerkers toe. Hij was vooral blij dat zijn collega het abseilen voor haar rekening nam en hij met beide benen op de grond mocht blijven staan. Zijderveld gaf aan dat je een nieuw gebouw niet zomaar aanschaft.

Campus
Ook Miriam Haagh, wethouder onderwijs in Breda, kreeg het woord. Ze haalde de goede relatie tussen Avans en Breda aan. “Er ontstaat hier met al die mooie, nieuwe gebouwen een soort campus. Breda is blij met Avans en Avans met Breda.”

[double_images]opening_quadrium2-1920opening_quadrium3-1920[/double_images]

Stopcontacten
In het voormalige kantoorgebouw zijn 36 nieuwe leslokalen gecreëerd. Daarbij is aan de studenten gedacht: overal zijn stopcontacten aanwezig. Op de begane grond is een kleine kantine en vanaf eind maart is ook de ruimte voor digitaal toetsen beschikbaar. Alle ruimtes worden aangeduid met HQ.

[double_images]quadrium_kantine-1920quadrium_lokaal-1920[/double_images]