Eerstejaarsstudent Informatica helpt met woonruimte in het buitenland

HIzzy
Maak kennis met Hizzy: een internationaal platform voor studenten om makkelijker en veilig een woning in het buitenland te vinden. Bedacht door eerstejaars Informatica in Den Bosch Rob Biemans.

Iedereen met buitenlandervaring kan het beamen: het vinden van woonruimte is lastig en soms zijn de kamers té mooi om waar te zijn. 300 euro extra bovenop de huur betalen voor een kamer die je nog nooit hebt gezien? “Zulke scams zijn er genoeg.” Om het studenten internationaal gemakkelijker te maken, bedacht Rob Hizzy, slang voor house. Denk aan een soort van Kamernet maar dan gratis én internationaal. Rob kwam op het idee in Australië, waar hij samen met studiegenoot Gerben De Lange van de Hogeschool Rotterdam woonde.

Veilig
Zelf heeft hij “gelukkig geen ervaring met scams.” En om anderen dat ook te besparen, controleren Rob en Gerben via ingewikkelde codes in het platform goed wat er binnenkomt. “Iemand die bijvoorbeeld in Engeland woont, kan geen kamer in Zuid-Afrika online zetten. Zo garanderen wij dat alles wat online staat écht is.”

Startup
De startup is twee weken live en grotendeels door Rob en Gerben zelf gebouwd. Maud van Oorschot, tweedejaarsstudent Communication & Multimedia Design in Den Bosch, hielp hen met de vormgeving en het logo. Voor nu plaatsen ze kamers en huizen via homestay.com en student.com op het platform. Maar dat Hizzy groot wordt, daar twijfelt Rob niet aan: “Het platform is veilig én gratis, zo zorgen wij ook voor concurrentie op dit gebied.”

ITpedia

Nou al het geode... Er worden ook slechte dingen met ICT gedaan. Kennisbron voor Informatica is http://www.itpedia.nl. Daar is wel veel goeds te halen :-)

2017-03-12 09:12:05

Ook avans student

@AvansStudent; Misschien is het idee wel i.p.v dat je alle websites afgaat, door gewoon Hizzy te gebruiken die je daarbij helpt?

2017-02-14 11:16:24

AvansStudent

Ik heb een kijkje genomen op Hizzy. Het valt mij op dat wanneer je een studentenkamer aanklikt je meteen doorgelinkt wordt naar een andere site. Hierdoor zullen studenten naar mijn inzien vanuit die site verder zoeken en Hizzy niet meer gebruiken.

2017-02-14 10:11:31

Alex

Niet om díe persoon te zijn, maar 'search a appartment' op de website moet 'search an apartment' zijn.

2017-02-14 09:46:39