Oud meubilair Avans naar binnen- en buitenland

OnderwijsboulevardXploravakantieleegstuderenrustig-1920Vijf goede doelen in binnen- en buitenland ontvangen de komende tijd meubilair dat bij Avans in Den Bosch stond. Het gaat vooral om stoelen en tafels.

Eind vorig jaar deed de hogeschool een oproep aan goede doelen of zij oud lesmeubilair van Avans konden gebruiken. Avans maakt vijf goede doelen maken met gratis lesmeubilair.

Buitenland
Stichting PiKaSpon bouwt al tien jaar scholen in Sri Lanka. Half februari arriveren 385 stoelen en tafels van Avans bij een grote ambachtsschool. Bierbrouwerij La Trappe steunt met de Isid’or campagne een arme streek in Oeganda. Dit jaar krijgen twee scholen daar nieuw meubilair en lesmateriaal. 190 stoelen en tafels van Avans gaan naar deze scholen.

Den Bosch
Ook de stichting Nederland tegen Armoede uit Den Bosch krijgt zestig stoelen en tafels. Zij helpen Nederlandse gezinnen die het financieel moeilijk hebben. De stoelen en tafels gaan naar de gezinnen en naar ruimtes waar cursussen worden gegeven aan kinderen. Cor Unum is een keramisch atelier in ‘s-Hertogenbosch waar mensen met afstand tot de arbeidsmarkt werken. Zij krijgen acht stoelen en tafels voor hun werkplaats. Het bouwproject Bewust Wonen Werken Boschveld krijgt veertig stoelen voor een gezamenlijke ruimte in hun nieuwe wooncomplex.

Hartstikke goed. We gooien veel te veel weg in deze maatschappij

2017-02-21 17:45:48