Zilveren Camera 2016 voor oud-kunststudent

TijnRamon Mangold, oud-student AKV|St.Joost, wint tweemaal een Zilveren Camera 2016, dé prestigieuze prijs voor vakfotografen.

Mangold mocht zaterdag tweemaal in de categorie Personen in het nieuws het podium op voor een prijs, meldt BN DeStem. Hij won de eerste prijs voor zijn fotoserie over de Bossche bischop De Korte, onderdeel van een serie over het rooms-katholieke leven in Brabant waar hij al tien jaar aan werkt.

BisdomDerde prijs
Daarnaast won hij in dezelfde categorie de derde prijs voor de fotoserie die hij maakte tijdens Serious Request in Breda. Met in de hoofdrol Tijn, de zesjarige die miljoenen binnen haalde met zijn speciale en ontroerende nagellak-actie. “Door mijn lens zag ik wat Tijn teweeg bracht. Fantastisch dat ik dit mocht vastleggen. Ik ben écht blij met die prijzen en vooral de enthousiaste reacties. Daar doe je het voor.”