Avans gaat samenwerken met Mexicaanse universiteit

De Avans School of International Studies (ASIS) heeft een dual degree-contract afgesloten met de Universidad de Las Americas Pueblas. De universiteit in de Mexicaanse stad staat internationaal goed aangeschreven.

Een dual degree is een nauwe samenwerking tussen twee hoger onderwijsinstellingen waarbij studenten in vier jaar twee bachelordiploma’s halen, een van de eigen studie en een van de partneruniversiteit. ASIS heeft dual degree-contracten met universiteiten in Duitsland, Frankrijk, Italië, Groot Brittannië en de Verenigde Staten.

Selectie
Het contract met de Universidad de Las Americas Pueblas is het eerste dual degree-contract dat Avans sluit met een Zuid-Amerikaanse universiteit. Elk jaar wordt een aantal studenten van de opleiding International Business and Management Studies geselecteerd om in Mexico jaar drie en vier van de opleiding te volgen.