Avansstudent vertelt over zijn online attractiepark

In het kader van de Maand van de Digitale Communicatie staat morgen Leroy Mijnsbergen, eerstejaarsstudent Communicatie in Breda, op het podium. Hij vertelt over het online attractiepark DroomCraft.

Leroy is een van de beheerders van DroomCraft, een wereld in het computerspel Minecraft. Dagelijks bezoeken veel kinderen het online attractiepark. In vier jaar tijd kwamen er 45.000 unieke bezoekers. Met oprichter Vincent Bouritius vertelt de Avansstudent over het team achter DroomCraft en hoe ze ervoor zorgen dat ze hun doelgroep bereiken.

Professioneel
Het team bestaat inmiddels uit zestien personen, die allemaal hun specialiteit hebben. Programmeren, bouwen of communicatie bijvoorbeeld. “We pakken het professioneel aan”, zegt Leroy. “Eens in de twee weken vergaderen we met z’n allen. We bespreken lopende zaken en soms thema’s als chatbeheer. Dan bootsen we situaties na. Dat is heel leerzaam.”

DroomCraft heeft een flinke groep vaste spelers tussen de 8 en 16 jaar. “Die zijn heel waardevol voor ons”, zegt Leroy. “We willen die kinderen ook beschermen.” Dat betekent dat er duidelijke richtlijnen zijn. Er mag bijvoorbeeld niet gescholden worden. “Kinderen zijn echt grofgebekt soms. Als we het nodig vinden, kunnen we iemand muten. Die kan dan niets meer zeggen in de chat.”

Frankwatching
Na DroomCraft staat Annemiek Nederpel van Frankwatching, een blog voor online trends, tips en tricks, op het podium. Op Frankwatching delen meer dan zeshonderd experts hun kennis via artikelen, infographics, video’s en podcasts. Nederpel is redacteur en community manager en geeft een kijkje in de keuken.

De Maand van de Digitale Communicatie is een initiatief van de opleiding Communicatie van Avans. De lezingen van DroomCraft en Frankwatching zijn woensdag 22 maart om 16.00 uur, ruimte LD 022 in Breda. Meer informatie vind je hier.