Avansstudenten in Turkije merken weinig van spanningen

Foto: Flickr/Caribb https://flic.kr/p/v7Mvs2Naar aanleiding van de spanningen tussen Nederland en Turkije heeft het International Office van Avans contact gehad met de vijf Avansstudenten die momenteel voor studie of stage in Turkije verblijven.

Omdat de ambassade en het consulaat in Turkije tijdelijk gesloten waren, heeft het International Office contact gezocht met de studenten. Dit is gedaan om de studenten te informeren over het noodnummer van Buitenlandse Zaken en het aangescherpte reisadvies. En om te polsen wat de studenten merken van de toegenomen spanning tussen Nederland en Turkije.

Nieuws
De studenten zeggen weinig te merken van het conflict. Natuurlijk krijgen ze een en ander mee via het nieuws maar op straat of bij de universiteit is de situatie niet veranderd. Een van de studenten merkt vooral op het “conflict te betreuren voor beide landen”.

Het International Office blijft de situatie op de voet volgen.