Bredase muurschilderingen in kaart door Avansstudenten

Wellicht heb je al enkele grote muurschilderingen in de Bredase binnenstad gespot. In totaal zijn er vijftig, verspreid door de stad. Zes studenten van de minor Mobile Application Development ontwikkelden de Blind Walls Gallery App die je langs alle muurschilderingen voert en achtergrondinformatie geeft.

De app van de Avansstudenten neemt je mee op ontdekkingstocht door Breda en de geschiedenis van de stad. Het zijn namelijk niet zomaar muurschilderingen. Naast het opkalefateren van de grijze grauwe muren verbeelden ze de verschillende verhalen van Breda, geïnspireerd op het verleden, heden en de toekomst van de stad.

Internationale talenten
De schilderingen komen voort uit een samenwerking van de Gemeente Breda en de organisatie van het Graphic Design Festival, gemaakt door internationale talenten op het gebied van grafisch ontwerp, street art, typografie en illustratie.

Ook illustratiestudio Kratje Beeld, van vierdejaarsstudenten AKV|St.Joost, verzorgde muurschilderingen in de Doelsteeg.
Looproutes
In totaal zijn er drie looproutes ontwikkeld en geeft de app achtergrondinformatie over het werk, de maker en de locatie.

Op 31 maart neemt wethouder Marianne de Bie de Blind Walls Gallery App officieel in gebruik. Dit jaar worden er nog een vijftien extra nieuwe muren aan de collectie toegevoegd. De app is nu al te downloaden via Google Play Store en iOS app store.

Jessica

Misschien leuk om te vermelden dat dit deze minor door de opleiding Technische Informatica (TI) wordt verzorgd en dat de 6 studenten in deze projectgroep van diverse opleidingen komen: Informatica, CMD (Communication & Multimedia Design) en TI.

2017-03-31 11:52:37