Collega’s en studenten verrassen ‘Mr. Avans’ John Nova tijdens laatste les

Geliefde docent John Nova, Bedrijfskunde MER in Den Bosch, neemt in mei na veertig jaar afscheid van Avans. Donderdag werd hij al verrast tijdens zijn laatste les Bedrijfseconomie door docenten en studenten met Bossche Bollen, buttons en luid applaus.

“Ssssht daar komt hij aan”, een van de docenten doet de deur van de collegezaal op een kier en maant de zaal tot stilte. De après-ski muziek gaat op en Nova wordt onthaald door docenten en studenten met luid applaus.

Passie
Martijn Kramer, eerstejaarsstudent: “We gaan hem missen als docent.” Wat de geliefde docent kenmerkt? “Zijn passie voor het vak en jarenlange ervaring, dat merk je goed.” Naast hem zit klasgenoot Melissa Klopgieter, ze lacht: “Zijn vaardigheden met het smartboard. Er lijkt altijd wel wat mis te zijn maar uiteindelijk lost Nova het snel op.”

Slikken
Iemand in de zaal noemt Nova “Mister Avans.” Hij neemt het woord en grapt luchtig: “Ik kreeg een brief van Avans. Mijn dienstverband wordt beëindigd en ze wensen me succes met mijn verdere verloop van mijn carrière.” Op het moment dat een collega een bos bloemen overhandigd namens zijn vrouw, moet hij toch even slikken. “Ik heb dit veertig jaar met veel plezier gedaan. Ik realiseerde me dat ik iets wat ik heel leuk vind, vandaag voor het laatst doe.”

Geliefd
Nova is een van de meest aangedragen docenten tijdens de Punt-verkiezing tot Avansdocent van het Jaar. Hij verloor telkens nipt op het aantal stemmen. Maar het laat zien hoe geliefd de docent is bij zijn studenten.

Op 16 mei neemt Nova officieel afscheid.

C. Van Gasteren

Is het afscheid openbaar? Of besloten kring? Zelf ook les gehad van de heer Nova tussen 1997 en 2001. Ik kreeg deze link via het clubje uit mijn studietijd die elkaar nog regelmatig zien. Willen eigenlijk ook afscheid van hem nemen :).

2017-03-28 09:55:18

rjeherme

Hoewel ik zelf helaas nooit les van hem heb gehad, maakt het artikel mij duidelijk dat deze docent toch echt één keer docent van het jaar moet worden. Laat hem nog maar eens genomineerd worden, kunnen we hem daarna laten winnen.

2017-03-25 17:50:23