Koffiepraat week 12: na-inschrijven voor tentamens

illustratie: Julika RunowWaar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Laatste kans inschrijven tentamens
Vanaf 27 maart begint de derde tentamenperiode van dit studiejaar. Controleer daarom goed of jij jezelf wel hebt ingeschreven voor alle tentamens. Na-inschrijven is vaak nog mogelijk, maar doe dat op tijd.

Voedselbank
Op alle locaties van Avans in Breda kun je deze week pakken rijst, tubes tandenpasta, blikken soep en flessen wasmiddel doneren voor de voedselbank.

IT is de toekomst
De IT- wereld is continu in beweging. IT- ondernemers staan voor steeds wisselende uitdagingen zoals zich handhaven in een zeer dynamische omgeving. Om van deze onderwerpen een indruk te krijgen organiseren de IT- opleidingen van Avans op 21 maart een ICT-evenement met als thema ‘IT in motion’.

Taxusnaalden en millennials
Eind deze week ligt het nieuwe Punt Magazine in de bakken. Daarin onder andere Avansstudenten die onderzoek gedaan hebben naar het extraheren van een kankermedicijn uit Taxusnaalden en een antwoord op de vraag of millenials echt zo lui zijn.

Fijne week!

Waar ging het vorige week over:

De Tweede Kamerverkiezingen beheersten het nieuws. Avans is van 2 naar 3 zetels gestegen.

Drie studenten Advanced Business Creation in Den Bosch tillen 360 graden producties naar een next level met hun startup Redpanda VR.

Tim Mimpen heeft de Scriptieprijs 2017 gewonnen van de Juridische Hogeschool.