Recensie: De Premier is Vlaamse aanslag op Amerikaanse president

premier-film-recensie-1920In De Premier wordt de Belgische premier op weg naar een belangrijk staatsbezoek ontvoerd. Hij krijgt te horen dat ook zijn vrouw en kinderen zijn gegijzeld. De premier zal hen enkel terugzien als hij de president van de Verenigde Staten, die hij later die dag zal ontmoeten, vermoordt.

Regisseur Erik van Looy (Loft, De Zaak Alzheimer en presentator van de Vlaamse versie van De Slimste Mens) heeft een film afgeleverd die het midden houdt tussen de veelgeprezen serie Black Mirror, Homeland en een goede Scandinavische thriller.

Glansrol
Tine Reymer speelt een glansrol als premiersvrouw die vecht voor haar kinderen. Stijn van Opstal is op dreef als crimineel met een flink steekje los.

De Premier is een razend spannende film met zeer beklemmende scenes. Je leeft mee met het dilemma van de Belgische premier die continu een uitweg probeert te zoeken uit een uitzichtloze situatie.

Deze Vlaamse film doet in geen enkel opzicht onder voor de betere Amerikaanse thriller.

De Premier draait vanaf 2 maart in de bioscoop.