Voorlopige locatie Roosendaalse Ad-opleidingen Avans bekend

Een leegstaand pand van het Da Vinci College in Roosendaal wordt de voorlopige locatie van de Associate degree opleidingen van Avans en de Hogeschool Zeeland. Vanaf september 2018 kunnen studenten hier een tweejarige opleiding volgen.

De Roosendaalse onderwijswethouder Hans Verbraak bevestigt in BN|DeStem dat de gemeente in gesprek is met de twee hbo-instellingen over noodzakelijke aanpassingen van het Da Vinci-pand. De locatie is eigendom van de gemeente.

De tijdelijke huisvesting gaat vooraf aan de bouw van een nieuwe academie voor Associate degrees aan de Oostelijke Havendijk.
Wanneer de nieuwbouw van start gaat, is nog niet bekend.

Den Bosch
Avans start in september 2017 al met een academie voor Associate degrees in Den Bosch. De hogeschool huurt hiervoor ruimte aan het Stationsplein.

Een Ad-opleiding duurt twee jaar en leidt op tot niveau 5 (tussen mbo niveau 4 en hbo bachelor niveau 6). Voor wie daarna toch zijn bachelor wil halen, moet een gemakkelijke doorgang naar jaar drie van hbo-bachelor mogelijk zijn.