Avansbrede samenwerking met Finse hogeschool

Ondertekening overeenkomst Lahti door Paul Rüpp en Jacomine Ravensbergen van het College van Bestuur van Avans.Avans gaat intensief samenwerken met de Lahti university of applied sciences uit Finland. Naast uitwisseling van studenten en docenten gaan de onderwijsinstellingen onderzoek doen naar nieuwe onderwijsconcepten.

Lahti telt vijfduizend studenten. De Academie voor Marketing en Business Management en de Academie voor Gezondheidszorg werken al langer samen met de Finnen, dinsdag is een overeenkomst gesloten om die samenwerking Avansbreed in te zetten.

Kwaliteitszorg
“We gaan op drie lijnen samenwerken”, vertelt Lennart Nooij, strategisch adviseur van het College van Bestuur. “We gaan bestaande onderwijsprogramma’s verbreden en ondersteunen, op strategische thema’s als internationalisering en kwaliteitszorg meer samen doen en gezamenlijk nieuwe onderwijsconcepten opzetten.”

De Finse hogeschool is voor Avans een ideale partner omdat de opleidingen overeenkomen, daarnaast staat het Finse onderwijs hoog aangeschreven en loopt de onderwijsinstelling tegen dezelfde vraagstukken aan als Avans zoals de regionale profilering en kwaliteitszorg.

Nieuwe inzichten
“De Finse cultuur lijkt op de onze, dus je komt snel tot afspraken, maar is toch weer net iets anders wat kan leiden tot nieuwe inzichten”, zegt Nooij.