In memoriam: Thom van Mol

Afgelopen paasweekend is Thom van Mol overleden. Thom was sinds september 2014 student bij de opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening in Breda. Hieronder het in memoriam namens de academie.

Na een aantal eerdere minder passende studiekeuzes en een rondreis door Australië koos Thom weloverwogen voor de studie sociaal werk, richting maatschappelijk werk en dienstverlening. Met deze keuze viel alles op zijn plek. Vol overtuiging en enthousiasme is hij aan deze studie begonnen en heeft ook zijn propedeuse al snel behaald. Dit studiejaar is hij vol vertrouwen aan zijn stage bij Vluchtelingenwerk begonnen, maar na de kerst heeft hij aangegeven zijn stage te willen onderbreken om te werken aan zijn gezondheidsproblemen. Daarna was hij van plan om verder te gaan met de opleiding om ook veel voor anderen te kunnen betekenen.

We hebben Thom leren kennen als een bijzonder mens. Hij was betrokken bij de mensen om zich heen, maar kon ook met humor zaken in balans brengen. Vorig jaar tijdens de Nationale Ouderendag hebben wij zijn bevlogenheid voor zijn toekomstige beroep kunnen zien. Voor ‘zijn oudere’ die dag was niets hem teveel.

Het leven moet zwaar voor Thom zijn geweest, dat kunnen we ons nauwelijks voorstellen. We herdenken Thom in stilte en met respect.

In HE103J is een herdenkhoekje ingericht voor iedereen die even bij het overlijden van Thom stil wil staan. Er ligt een boekje waarin we herinneringen aan Thom of een wens/gedachte voor zijn familie op kunnen schrijven. Dat zullen we ook doen tijdens een samenzijn op vrijdag 21 april van 10.00-11.00 in HA209 (dramalokaal) op de Hogeschoollaan voor betrokken studenten en medewerkers.

De studenten, medewerkers en directie van de opleiding Sociale Studies Breda wensen de nabestaanden heel veel sterkte toe met het verwerken van dit zware verlies.