Koffiepraat week 15: een bril die blinden helpt en medewerkers naar de Onderwijsdag

Waar gaat het deze week over bij het koffieapparaat van Avans? Om je voor te bereiden op je wekelijkse dosis smalltalk, een overzicht van het nieuws dat we deze week verwachten.

Bril voor blinden
Docent Onno Eerenberg gaat samen met studenten van verschillende opleidingen een bril ontwikkelen die blinden helpt in het dagelijks leven. Geluid of andere signalen moeten blinden hulp bieden bij bijvoorbeeld boodschappen doen.

Onderwijsdag
Donderdag is het weer tijd voor de jaarlijkse Onderwijsdag. Het thema dit jaar: Avans heeft ZIN. In congrescentrum 1931 in Den Bosch kunnen medewerkers luisteren naar sprekers als Jaap Bressers en workshops van collega’s volgen. Ook wordt de Innovatieprijs uitgereikt.

Lang weekend
Na een drukke Onderwijsdag is er tijd genoeg om bij te komen, want vrijdag begint een lang weekend. Van Goede Vrijdag tot en met Tweede Paasdag houdt Avans de deuren gesloten.

Vorige week hadden we het over:

De uitslagen van de HBO Monitor 2016 vertelden ons dat Avans-alumni met hun salaris onder het landelijk gemiddelde zitten.

Studenten die extra studiekosten hebben gemaakt, kunnen die proberen terug te krijgen bij hun academie. Bestuursvoorzitter Paul Rüpp: “Bij Avans gaat het om uitzonderingen.”

Docenten Communication & Multimedia Design in Den Bosch bedankten hun studenten van blok zeven op een bijzondere manier: met een cover van Want You Gone van Jonathan Coulton.