Spotify geeft Nederlandse studenten 50 procent korting

Student zijn kent zo zijn fijne financiële voordelen: Spotify geeft sinds vandaag 5 euro korting aan studenten in Nederland. In plaats van 10 euro, betaal nog maar 4.99 euro.

De streamingdienst bood het speciale studententarief al aan in Amerika. Sinds vandaag ook in Nederland en 32 andere landen. De webdienst SheerID checkt of een persoon echt student is en de korting geldt tot vier keer twaalf maanden in totaal.

Spotify treedt hiermee in de voetsporen van Apple Music, dat al eenzelfde actie voor studenten heeft sinds het najaar.

Beperkt aantal
Volgens Spotify is er maar een beperkt aantal Premium-abonnementen met de studentenkorting beschikbaar. Dat betekent dat niet iedere student gebruik kan maken van de korting; die is beschikbaar ‘zolang de voorraad strekt’, meldt Tweakers.

Family
Woon je in een studentenhuis met meerdere huisgenoten die ook graag Spotify gebruiken? Dan is wellicht Spotify Family een leuke optie. Voor 15 euro per maand mogen zes personen die op hetzelfde adres wonen, gebruik maken van Spotify Premium.