Technische Bedrijfskunde bezocht ‘het Parijs van het Oosten’

42 studenten en 4 docenten Technische Bedrijsfskunde in Tilburg zijn afgelopen week naar Boedapest geweest. Naast bedrijfsbezoeken was er ook veel ruimte voor ontspanning.

“We hebben voor Boedapest gekozen omdat we iets zochten waar het uitgaansleven niet al te duur was. Bovendien hadden een aantal Avansdocenten contacten bij grote bedrijven daar”, legt Kjeld Keltjens, tweedejaarsstudent Technische Bedrijfskunde uit. Kjeld organiseerde samen met vier medestudenten de studiereis.

“In het eerste jaar zijn we naar Valencia geweest, maar eigenlijk vonden we dat allemaal te duur. Daarom zijn we aan Oost-Europa gaan denken. Boedapest staat bekend als het Parijs van het oosten, dus vandaar de keuze voor die stad.”

De studenten en docenten hebben onder meer een rondleiding gehad door het parlementsgebouw en een van de universiteiten bezocht. “We kwamen terecht bij de opleiding electro engineers. Dat sluit niet aan bij onze opleiding, maar het was wel interessant om te horen hoe het onderwijs daar in elkaar steekt.”

Aluminium
Vooral het bezoek aan SAPA, de grootste aluminium fabrikant in Europa, was inhoudelijk erg interessant voor de studenten. “We kregen informatie over de wijze waarop zij diverse bedrijfsprocessen hebben ingericht. Daar gaat het natuurlijk over op onze opleiding.” Kjeld is ook zeer te spreken over het bezoek aan bierbrouwerij Dreher.

“De sfeer tijdens de excursie was erg goed, ik denk dat er zeker genoeg animo is om volgend jaar opnieuw met zijn allen ergens heen te gaan. Alleen ga ik het niet nog een keer organiseren. ”

Bart Biekens

De organisatie was perfect, hulde aan de studenten! Graag steunen we het initiatief om volgend jaar weer te gaan. We helpen graag met de organisatie!

2017-04-20 09:14:45