Vier beachvolleybalvelden op Avansterrein Tilburg

Foto: PixabayHet Studentensportcentrum Tilburg start binnenkort met de aanleg van vier beachvolleybalvelden op het grasveld van Avans aan de Cobbenhagenlaan. De velden liggen er in ieder geval voor een periode van drie jaar met een optie om daarna jaarlijks te verlengen.

Het studentensportcentrum is bezig met een renovatie van de sportvelden aan de Sportweg. Zo komt er een nieuw voetbalveld van kunstgras en een buitenkantine. Daarvoor moeten de beachvolleybalvelden wijken. Een nieuwe locatie was snel gevonden aan de overkant van de straat in de tuin van Avans.

Omlopen
Voor 1 mei moeten de twee beachvolleybaldvelden klaar zijn. Avansstudenten kunnen gedurende de aanleg niet via de tuin naar de locatie aan de Sportweg en moeten tijdelijk omlopen.

Rond de velden komt een gaashek van 2 meter hoog en er worden twee dug-outs geplaatst. Ook komt er een extra verharding, waar tijdens grote toernooien een tribune geplaatst kan worden.

Kleedaccomodatie
Er is geen kleedaccommodatie bij de velden. Daarvoor kunnen gebruikers terecht bij die aan de overkant van de Sportweg of in het Sports Center.

Avansstudenten en –medewerkers kunnen gebruikmaken van de velden. Net als scholen en sportverenigingen in de omgeving.