20-jarige studievereniging Merlijn bloeit als nooit tevoren

Merlijn, de studievereniging van de Bredase opleidingen Bedrijfskunde MER en Human Resource Management, bestaat 20 jaar. Dat wordt gevierd met een lustrumfeest waar ook oud-leden zijn uitgenodigd.

“Het waren 20 jaar met ups-and-downs”, vertelt Maud Bruijs, vierdejaarsstudent Bedrijfskunde MER en secretaris van Merlijn. “De vereniging heeft zeer actieve periodes gekend maar ook jaren waarin er weinig gebeurde. In 2012 maakte Merlijn een doorstart onder leiding van Martin Naafs en bloeit sindsdien als nooit tevoren.” De vereniging is gegroeid van 10 actieve leden in 2012, naar 35 nu en telt daarnaast 280 niet-actieve leden.

Oud-leden
Het contact met voormalige leden is de afgelopen twintig jaar verloren gegaan. “Vorig jaar namen de voorzitters uit 2001 en 2009 uit eigen beweging contact met ons op. Zij wilden weten hoe het met Merlijn ging. Daardoor beseften wij dat we echt veel meer kunnen halen uit onze oud-leden”, vertelt Maud.

Voor het lustrumfeest op 12 mei in café Publieke Werken zijn de oud-besturen van de afgelopen twintig jaar benaderd, maar ook andere oud-leden zijn welkom. “De bedoeling is dat we de komende jaren veel meer met onze oud-leden gaan doen. Denk aan workshops of netwerkborrels. Dit zijn mensen die midden in het bedrijfsleven staan en over veel kennis beschikken waar huidige studenten wat aan hebben.”