#AMR2017 Martin Memelink: ‘Studenten activeren om studie naar een hoger plan te tillen’

Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten en medewerkers kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten uit hun geleding. De twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Martin Memelink
Derdejaarsstudent fotografie AKV|St.Joost Breda

Waarom heb je je verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“Weinig animo, weinig enthousiasme en veel gezeur; dat is het onterechte beeld dat inspraak geniet. Getuige de 2% opkomst bij de vorige AMR-verkiezingen. Ik zou er graag aan bijdragen dat dit verandert. Goede medezeggenschap is niet alleen het doel, maar om het te bereiken ook het middel. Want meepraten betekent mee beslissen, en wie wil er nou niet meebeslissen over onderwerpen waar je verstand van hebt? Ik heb een passie voor het inspireren van positieve verandering. Vanwege mijn bestuurlijke ervaring en nieuwsgierigheid, kritische blik en enthousiasme, ben ik de juiste kandidaat om jou in de AMR te vertegenwoordigen.”

Dit wil ik veranderen bij Avans:
“De kunst van inspraak is ruggespraak. Want een enquête praat niet terug. Ik vind het mooi om te zien wat er gebeurt als mensen niet meer hoeven te praten over wat ànderen belangrijk voor ze vinden, maar wat zìj belangrijk vinden. Dat heb ik zien gebeuren als voorzitter van de Opleidingscommissie van AKV|StJoost: mensen veren op, praten mee, gaan op onderzoek uit, en zien de mogelijkheden om zelf bij te dragen. Medezeggenschap is dan ook meer dan alleen aan tafel gaan; het biedt je de kans om ergens voor op te staan.”

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
“Binnen Avans krijgt medezeggenschap een grotere en belangrijkere rol; daar kun je nu al over meepraten, bijvoorbeeld over hoe de opleidingscommissies functioneren. Dit moment is een enorme kans om de mentaliteit rondom inspraak positief te veranderen. Ik zie het als een manier om de studentengemeenschap te activeren, en daarmee ieders studie naar een hoger plan te tillen. Doe daarom het juiste, als je vindt dat ik mijn werk in de medezeggenschap kan voortzetten: stem 29-30-31 mei op mij!Met wie zou ik moeten praten? Waar kan ik kijken om te begrijpen wat voor jou belangrijk is? Stuur een mailtje naar mjr.memelink@student.avans.nl; ik zou je graag op de hoogte houden van mijn vorderingen.”

Benieuwd naar de andere kandidaten? Zie punt.avans.nl/medezeggenschap