#AMR2017 Maud Muskens: ‘Ambities nóg beter mogelijk maken door verbinding met onderwijslogistiek’

Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten en medewerkers kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten uit hun geleding. De twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Maud Muskens
Onderwijskundig beleidsadviseur, Leer- en Innovatiecentrum (LIC) & Academie voor Veiligheid en Bestuur(AVB)

Waarom heb je je verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“Als trotse Avans-medewerker denk ik en werk ik graag mee aan verbetering van de organisatie als geheel, voor de studenten en voor de medewerkers. In mijn bijna acht jaar durende Avans-carrière zowel vanuit de diensteenheid als vanuit de academie heb ik de organisatie met haar vraagstukken goed leren kennen. Ik wil die kennis en ervaring graag inzetten om de organisatie verder te helpen en daarin ieders belangen te behartigen. Een plaats in de AMR lijkt mij daar geschikt voor.”

Dit wil ik veranderen bij Avans:
“Mijn hart klopt sneller voor het, samen met de autonome professionals op de werkvloer,  ontwikkelen van kwalitatief goed onderwijs. Ruimte voor verbetering zit hem mijn inziens in de onderwijslogistieke uitdagingen die daarbij komen kijken. Ik zou hetgeen we in onze onderwijskundige ambities nastreven nóg beter mogelijk willen maken door de juiste verbinding met onderwijslogistiek. Denk bijvoorbeeld aan multidisciplinaire projecten. Een grote wens maar praktisch vaak niet uitvoerbaar in de huidige situatie.”

Waarom moeten medewerkers op jou stemmen?
“Ik ben een betrokken, eerlijke en openhartige collega die graag meedenkt, meepraat en samenwerkt. Ik ben conceptueel en beleidsmatig sterk. Ik heb een nuchtere kijk op de werkelijkheid maar bovenal heb ik een sterk gevoel voor rechtvaardigheid. Ik heb ervaring vanuit een diensteenheid en een academie en kan daardoor zowel centraal als decentraal meedenken en praten. Ik weet goed wat er speelt, beleidsmatig én op de werkvloer.”

Benieuwd naar de andere kandidaten? Zie punt.avans.nl/medezeggenschap