#AMR2017 Ramin Karimi: ‘ICT-helpdesk langer open en nog steeds te weinig stopcontacten’

Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten en medewerkers kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten uit hun geleding. De twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Ramin Karimi
Tweedejaarsstudent Commerciële Economie Den Bosch

Waarom heb je je verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“De reden dat ik mezelf kandidaat stel, is dat twee docenten mij adviseren om mezelf kandidaat te stellen. Zij vinden dat ik betrokken ben binnen het onderwijs en bovendien een uitgesproken mening heb. Zij benaderden mij in een periode waarin ik zag dat sommige zaken binnen Avans voor zowel studenten als docenten effectiever geregeld kunnen worden.”

Dit wil ik veranderen bij Avans:
“Het eerste wat ik voor zowel studenten als medewerkers wil proberen te regelen is het terugdraaien van het besluit om de ICT-helpdesk vanaf twaalf uur ’s middags te sluiten. ICT is tegenwoordig een belangrijke component binnen het onderwijs en problemen kunnen zich ook na twaalf uur ’s middags voordoen.
Daarnaast merk ik dat er nog steeds te weinig stopcontacten binnen Avans zijn. Het plaatselijke mbo-college heeft hiervoor al een handige oplossing gevonden. Als Hogeschool kunnen wij daar beslist van leren.”

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
“Mijn kracht ligt in het nemen van beslissingen op basis van rationeel denken en niet op basis van een onderbuikgevoel. Ik ben er namelijk van overtuigd dat wij dan allemaal, studenten en docenten, meer baat bij op deze wijze genomen beslissingen hebben.”

Benieuwd naar de andere kandidaten? Zie punt.avans.nl/medezeggenschap