#AMR2017 Richard Verwoert: ‘Meer vakinhoudelijke activiteiten voor alle studenten’

Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten en medewerkers kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten uit hun geleding. De twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Richard Verwoert
Tweedejaarsstudent Bestuurskunde, Den Bosch

Waarom heb je je verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“Ik ben nu al lid van de Medezeggenschapsraad en dat bevalt me goed. Vanuit onder andere mijn voorzitterschap  van de jongerenraad in de gemeente waar ik woon ben ik er achter gekomen hoe mooi ik het vind om jongeren te vertegenwoordigen. Omdat ik het leuk vind en het me interessant leek heb ik me bij de vorige verkiezingen kandidaat gesteld. En mijn verwachtingen zijn uitgekomen dus wil  graag herkozen worden.”

Dit wil ik veranderen bij Avans:
“Ik wil graag mijn medestudenten vertegenwoordigen. Om heel de raad dat nog beter te laten doen wil ik graag dat de communicatie tussen de studentengeleding van de raad en de andere studenten nog beter wordt. Dan doen de ideeën van alle studenten er toe!

Het lijkt mij mooi als er meer vakinhoudelijke activiteiten kunnen worden georganiseerd voor alle studenten. Bijvoorbeeld een cursus of gewoon wat informatie uitwisselen. We moeten in de praktijk kijken of dit te realiseren is en of er genoeg interesse in is.”

“Ik denk dat ik een goede inhoudelijke bijdrage kan leveren”

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
“Omdat ik nu al lid ben van de AMR heb ik ervaring en kan ik andere leden ondersteunen bij het inwerken. Omdat er maar drie van de huidige leden herkiesbaar zijn vind ik het belangrijk dat zij herkozen worden. Dat is een mooie mix met de frisse ideeën en blikken van anderen. Omdat ik ook al ervaring heb met beleidsstukken binnen de AMR, andere organisaties en binnen mijn opleiding denk ik dat ik een goede inhoudelijke bijdrage kan leveren. Bovendien vind ik het belangrijk om gezamenlijk door middel van overleg tot een inhoudelijk goed standpunt of goede beslissing te komen. Voor vragen/opmerkingen of ideeën kan je altijd mailen naar iverwoer@avans.nl

Benieuwd naar de andere kandidaten? Zie punt.avans.nl/medezeggenschap