#AMR2017 Stan van de Sanden: ‘Zorgen dat Avans blijft innoveren’

Op 29, 30 en 31 mei zijn de verkiezingen voor de Avans Medezeggenschapsraad. Studenten en medewerkers kunnen via verkiezingen.avans.nl een stem uitbrengen op één van de kandidaten uit hun geleding. De twaalf kandidaten uit beide groepen met de meeste stemmen, worden direct verkozen tot de raad.

De kandidaten schreven onderstaand artikel om zich voor te stellen.

Stan van de Sanden
Derdejaarsstudent Integrale Veiligheidskunde Breda

Waarom heb je je verkiesbaar gesteld voor de Avans Medezeggenschapsraad?
“Afgelopen 1,5 jaar heb ik me ingezet voor de belangen van de student in de medezeggenschapsraad. Nu dat de verkiezingen zijn, hebben 12 nieuwe leden de mogelijkheid studenten van Avans te vertegenwoordigen. Toch is een geheel nieuwe raad, zonder ‘oudgedienden’ risicovol, omdat veel kennis dan in een keer verloren gaat. Ik wil in mijn laatste termijn er voor zorgen dat de nieuwe raad de bagage heeft die zij nodig hebben om het belang van de student zo goed mogelijk te vertegenwoordigen en een échte sparringpartner te zijn voor het College van Bestuur.”

Dit wil ik veranderen bij Avans:
“Als aankomend bestuurder bij de Landelijke Studentenvakbond heb ik een goed overzicht van alle ontwikkelingen, rechten, plichten en verbetering in onderwijs Nederland. Door deze kennis kan ik er voor zorgen dat Avans zich blijft innoveren tot de beste hogeschool waarin vernieuwd onderwijs wordt gegeven en waar de actualiteit, maar vooral jij als student, centraal staan.”

Benieuwd naar de andere kandidaten? Zie punt.avans.nl/medezeggenschap