Avans trekt 3.9 miljoen uit voor verbouwing tijdelijke huurlocatie AKV|St.Joost

De nieuwe en tijdelijke locatie van AKV|St.Joost aan de Parallelweg, het voormalige distributiecentrum van PTT, wordt verbouwd voor 3.9 miljoen euro. Het plan is de kunstacademie deze zomer te verhuizen naar het tijdelijke gebouw voor een periode van minimaal vier jaar.

De locatie aan de Onderwijsboulevard, waar de academie momenteel gevestigd is, mag van de gemeente worden gesloopt. Het is de bedoeling dat het oude gebouw plaats maakt voor nieuwbouw. In de tussentijd moeten de studenten van de academie naar de Parallelweg in Den Bosch.

Grondige aanpassingen
Het oude PTT gebouw moet nog geschikt gemaakt worden als onderwijslocatie. Er worden onder andere ateliers, werkplaatsen en projectlokalen gebouwd. Tevens moet de hele infrastructuur grondig aangepast worden. Zoals het ventilatiesysteem en elektra. Het pand wordt ook voorzien van WiFi.

AKV|St.Joost start op de tijdelijke locatie ook met een nieuw en zelfstandig masterinstituut waar ruimte is voor 120 masterstudenten.

Nog geen akkoord
De plannen voor nieuwbouw aan de Onderwijsboulevard worden nog voorgelegd aan Avans Medezeggenschapsraad (AMR). Officieel is er dus nog geen akkoord voor de sloop én de bouw van een nieuw gebouw voor de kunstacademie.