Eerste editie ChancE lovend ontvangen

De eerste lichting studenten die meedeed aan het extra curriculaire en nieuwe onderwijsprogramma ChancE is razend enthousiast. Een van de groepen ging aan de slag met een vraagstuk voor House of DJ’s. Door hun krachten en kennis te bundelen, kwamen ze tot nieuwe verrassende inzichten.

Een van de twaalf challenges, allemaal bedacht door Avansdocenten, bevatte een vraagstuk in samenwerking met House of DJ’s, een plek waar bekende en onbekende dj’s kunnen samenwerken en experimenteren. Van de ChancE-studenten werd verwacht dat ze meehielpen het initiatief op de kaart te zetten.

Flop
Voor de initiatiefnemers van House of DJ’s was duidelijk dat ze graag een school, een experience centre en een café wilden. Daarnaast moest er een online fanbase opgebouwd worden. Onder andere Anouk Merckens, derdejaarsstudent Communicatie in Breda en Kim Roosen, tweedejaarsstudent International Business and Languages in Den Bosch, bogen zich over het vraagstuk. Kim: “Het werd al snel duidelijk dat het een flop was. De vragen die we kregen voorgelegd klopten niet.” Anouk: “De school, het café en het centre zijn de middelen. Maar waarom wíllen ze juist die middelen?” Meerdere bijeenkomsten volgden zonder al teveel resultaat. Anouk: “En opeens viel bij iedereen het kwartje, konden we verbanden leggen.”

Warrige organisatie
House of DJ’s zou oorspronkelijk in Breda worden gevestigd, volgens de initiatiefnemers de bakermat van de Nederlandse dancescene. Uiteindelijk wordt er waarschijnlijk toch naar Amsterdam uitgeweken. Dat de organisatie achter het initiatief warrig is, ervaarden ook de studenten. Bij de eindpresentatie van de groep niemand van House of DJ’s aanwezig. Anouk: “Wij kunnen jullie helpen, hallo.”

Lovende woorden
Over ChancE hebben de meiden verder niets dan lovende woorden. Anouk kan het iedereen aanraden. Door de verschillende achtergronden met elkaar te combineren, leer je vraagstukken vanuit een ander perspectief te benaderen. “Een student Commerciële Economie benaderde bepaalde dingen heel anders ik had gedaan.”

Ambitie2020
ChancE is voortgekomen uit Ambitie2020 van Avans om studenten die meer willen doen bovenop hun studie, die kans te geven. De academies uit het economische domein hebben de handen in een geslagen en ontwikkelden de afgelopen jaren ChancE. Wil jij ook kennismaken met ChancE?  21 juni kun je naar de open workshop over robotisering, gehost door ChancE-studenten. Bij interesse in deelname volgend studiejaar, kun je het aanmeldformulier invullen en op de hoogte blijven over de ontwikkelingen.