Pre Jazz University: weinig jazzmuziek, veel inspiratie

Seminars, interactieve projecten en lezingen van sprekers uit het werkveld. De jaarlijkse Pre Jazz University op 16 mei geeft studenten Avans en de NHTV de kans om te sparren met mensen uit het beroepenveld. “Met jazzmuziek heeft de dag weinig te maken, het is vooral educatief en inspirerend”, vertelt organisator en Avansstudent Bas Snoeren.

De vierdejaarsstudent Commerciële Economie hoopt dat het evenement studenten motiveert om al tijdens hun studie een proactieve, ondernemende houding aan te nemen en zich sterk te profileren op de arbeidsmarkt.

Ambitie
“Alles loopt op dit moment door elkaar, maar het geeft me gelukkig ook veel voldoening.”

Bas staat er niet alleen voor. Herendispuut Frisse Jongens en Herengenootschap SWAF werken met de student samen aan het evenement, dat wordt gehouden in de Mezz. Het is de derde keer dat de groep Pre Jazz University organiseert. De naam is afgeleid van het bekende jazzfestival in Breda. “Het enige haakje met het festival, is Bart Wouters”, zegt de student. Wouters werkt mee aan Pre Jazz University en is voorzitter van het Breda Jazz Festival, dat anderhalve week later plaatsvindt.

Netwerken en ondernemen
Coördinator en docent Paul Bartels hoopt studenten met Pre Jazz University te stimuleren om meer te netwerken en te ondernemen. Het horen van succesverhalen van mensen uit het werkgebied werkt inspirerend, denken de initiatiefnemers.

Naar verwachting komen er ongeveer driehonderd studenten naar het evenement. Voor eerstejaarsstudenten Commerciële Economie is deelname verplicht. Poppodium Mezz zit daarmee helemaal vol, maar wil je de educatieve dag toch graag een keer bijwonen, zorg dan dat je volgend jaar op tijd een kaartje bemachtigd.

Pre Jazz Feest
Op 24 mei vindt vanaf 22.00 uur in de Mezz het jaarlijkse Pre Jazz studentenfeest plaats met dj’s en coverbands. Dit spektakel wordt voor de 27e keer gehouden.