Recensie: Hoe verkloot je je leven is één grote roes

Hoe verkloot je je leven is het verslag van het verknipte leven van Cat Marnell.

Op haar vijftiende raakt ze op haar kostschool verslaafd aan ADHD-medicijnen en niet lang daarna volgen Xanax, cocaïne en xtc. Nadat ze een abortus ondergaat en van school wordt gestuurd, verhuist Cat naar New York en gaat naar de toneelschool. En daar volgen speed, amfetaminen, Adderall en heel veel andere pillen en drugs lees je in het openhartige Hoe verkloot je je leven.

Afgrond
Het verhaal is best shockerend: halverwege het boek vraag je je af hoe het mogelijk is dat Cat nog leeft. En vooral waarom niemand ingrijpt. Haar dagen bestaan uit werken bij modebladen, feesten en pillen. Haar verslaving is zo hevig dat ze steeds aan het randje van de afgrond staat.

Maar verwacht geen “happy ever after” aan het einde van het boek. Cat is niet van plan om af te kicken, omdat ze haar roes niet wil opgeven. Als lezer zit je daardoor met een hoop ergernis: hoe kan het dat iemand zo slecht voor zichzelf zorgt? Aan de andere kant wil je niet stoppen met lezen, omdat Cat Marnell een fascinerend leven leidt, dat je wil volgen tot de laatste pagina.

W*m

Wow speciaal geschreven om avans studenten van de smart drugs af te houden?

2017-05-11 18:24:36