Broers helpen medestudenten gratis aan stage in Latijns-Amerika

Twee broers, dezelfde studie en een passie voor het buitenland. Dat zijn de gebroeders Wollerich. Ruben en Stijn moedigen met hun nieuwe bedrijf Tellanto.com andere studenten aan om naar Zuid-Amerika te gaan en helpen hen daarbij op alle mogelijke vlakken.

Nimble betekent quick in mind and quick in understanding in het Engels. Passend bij de visie van de broers over studenten die in Zuid-Amerika stage willen lopen. Stijn: “Deze studenten zijn talenten die snel dingen begrijpen en bedrijven hiermee kunnen helpen.” Stijn en Ruben, vierdejaarsstudenten International Business and Management Studies in Breda, woonden zelf al vaker in het buitenland. Ruben in Japan en Mexico. Stijn in Polen en Panama.

De broers liepen beiden afstudeerstages aan de andere kant van de wereld en hielden daar een blog over bij. Ruben vanuit Japan, Stijn vanuit Panama. Via Japanama bleef het thuisfront op de hoogte van al hun avonturen. De ondernemerslust kwam naar boven en ze realiseerden dat ze daar in combinatie met de liefde voor reizen meer mee wilden doen. Daar vloeide Tellanto.com uit voort.

Nimble Stages
“Studenten die zich aanmelden bij Tellanto.com krijgen persoonlijke hulp van ons bij het verbeteren van hun CV en wij geven tips voor een skypesollicitatie met het bedrijf. We ondersteunen bij het vinden van een woning en activiteiten in het land zelf en we zijn er wanneer ze ons ter plekke nodig hebben. We posten geregeld artikelen over het vinden van een stage, hoe je je voor kunt bereiden en vele andere dingen. Ons doel is studenten helpen met het presenteren van zichzelf op de beste manier. Om een stage te vinden draait het bij de meeste bedrijven om de eerste indruk en het visitekaartje van de student. Natuurlijk schrijven we ook over het leven tijdens stage en hoe je het beste uit de verf komt bij het stagebedrijf.”

‘Van sneeuw tot woestijn, van stranden tot zakelijke hoofdsteden. Voor elk wat wils’

Prachtige natuur en cultuur
Met name het wonen en leven Zuid-Amerika heeft een onuitwisbare indruk gemaakt op Stijn en Ruben. De focus van hun bedrijf ligt daarom ook op dit continent. Stijn: “We delen de ervaring van het wonen in een Latijns-Amerikaans land. De mensen zijn erg open, vriendelijk en heel gezellig. De bevolking doet waar ze gelukkig van worden en hebben enorm veel passie voor wat ze doen. Naast de fantastische cultuur heeft Zuid-Amerika ook een ongekend mooie natuur. Van sneeuw tot woestijn, van stranden tot zakelijke hoofdsteden. Voor elk wat wils.”

Naast de prachtige cultuur en natuur, hebben de broers beiden ervaren dat de landen op het continent steeds innovatiever worden. “Dit ervaren we niet alleen, maar verschillende onderzoeken en indexen laten dit zien. Voor Nederlandse studenten biedt dit veel kansen omdat zij hoog opgeleid worden. Dit is zowel voor de bedrijven als zeker voor de studenten erg gunstig.”

‘Het is absoluut een verrijking!’

Verrijking
Is zo’n buitenlandervaring nou écht zo waardevol? Ja! Volgens de broers. “Het is absoluut een verrijking! Het heeft zonder twijfel ons perspectief over het leven veranderd. Altijd dezelfde mensen en dezelfde omgeving belemmerde ons in onze persoonlijke ontwikkeling. Een ervaring in het buitenland zorgt ervoor dat je even buiten je comfort zone stapt en, overdreven gezegd, weer vanaf nul begint. Je leert enorm veel prachtige mensen en nieuwe culturen kennen.”