Masteropleidingen AKV|St.Joost verhuizen van Breda naar Den Bosch

De kunstacademie verplaatst deze zomer de vier masteropleidingen van Breda naar Den Bosch. De opleidingen verhuizen mee met de Bossche hbo-opleidingen naar het nieuwe en tijdelijke onderkomen aan de Parallelweg. Het gaat om vier masters en ongeveer 80 studenten.

AKV|St.Joost wil het aanbod in masters flink uitbreiden en vindt Den Bosch daar een geschiktere plek voor. De stad genereerde landelijk en internationaal veel bekendheid in de kunstwereld door 2016 uit te roepen tot Jeroen Boschjaar. Daarnaast wil de kunstacademie dat de masterstudenten 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang hebben tot de ateliers en studio’s. Dat is in het huidige gebouw aan de Beukenlaan in Breda niet realiseerbaar.

Het gaat om de masters Animation, Photography, Fine art en Graphic Design. Het is de bedoeling dat deze masters later ook in de nieuwbouw gehuisvest worden, mits de plannen voor de Onderwijsboulevard goedgekeurd wordt door de Avans Medezeggenschapsraad.