Maximus en Virgo organiseren voor het eerst samen introkamp

Voor het eerst slaan studentenverenigingen Maximus en Virgo de handen ineen om een vijfdaags introductiekamp voor studenten van de academies Engineering & ICT en Technologie van Gezondheid en Milieu te verzorgen. Van 21 augustus tot vrijdag 25 augustus kunnen ruim 260 eerstejaarsstudenten Breda, Avans én elkaar leren kennen op kamp BETA.

De academies AE&I en ATGM organiseerden het introkamp altijd met Virgo. Dit jaar haakt het Bredase Maximus op verzoek van Avans ook aan. “De samenwerking met Virgo gaat al veertig jaar goed, maar een frisse wind zorgt meestal voor een positief effect”, verwacht Damy.

De kersverse studenten overnachten in een zaal in de BRESS. Naast het ’traditionele’ feesten en drinken is er tijdens de introductie ook voldoende tijd ingeruimd voor kennismaking met docenten en medestudenten. Overdag verkennen introgangers de binnenstad van Breda en ‘s avonds testen ze de kroegen uit. Afsluitend is er op donderdagavond een groot feest.

Onvergetelijke week
“Met een beetje geluk ontstaan er in die week al hechte vriendschappen”, hoopt Damy Lenards, vicevoorzitter van kamp BETA. Zelf is hij tweedejaarsstudent Business IT & Management en kent hij zijn hechte vriendengroep van zijn introductiekamp. “Het was voor mij een onvergetelijke week, hopelijk ervaren de deelnemers van dit jaar het ook zo.”

Geen ontgroeningen
Wie huiverig is voor studentenverenigingen hoeft overigens niet bang te zijn dat er ronselpraktijken of ontgroeningen plaatsvinden. Damy: “Iedereen is welkom op het kamp, ook studenten die niet bij een vereniging willen. Inschrijven is zelfs uit den boze tijdens die introdagen. Het gaat ons er vooral om dat studenten elkaar en hun hogeschool alvast leren kennen.”

De vicevoorzitter heeft ook nog een boodschap voor de twijfelaars. “De kans dat je spijt krijgt is heel klein. Je leert Avans en het Bredase studentenleven kennen, maar stapt ook met meer zelfvertrouwen je academie binnen. Overal kom je namelijk bekende gezichten tegen en klets je meteen met medestudenten. Wie weet worden je kampgenoten ook meteen je beste vrienden, zoals bij mij is gebeurd.” Inschrijven kan nog steeds via kampBETA.nl.