Nina van Ingen wint titel Avansdocent van het Jaar 2017!

Nina van Ingen mag zich een jaar lang Avans’ meest favoriete docent noemen. De docent van de opleiding Verpleegkunde in Den Bosch geeft nog maar een jaar les, maar kreeg de meeste stemmen van studenten en docenten. “Ik had dit niet verwacht, er zijn zoveel goede docenten op Avans”, reageeerde de versgekroonde Van Ingen, glimmend van trots.

Van Ingen studeerde vorig jaar af bij de Academie voor Gezondheidszorg en geeft nu drie dagen in de week les bij Avans. Daarnaast volgt ze een pre-master klinische gezondheidwetenschappen.

Studenten roemen Van Ingen om haar creatieve presentaties en betrokkenheid. “Nina begrijpt ons heel goed, omdat ze zelf student is”, vertelt Aniek Wilmsen, tweedejaarsstudent Verpleegkunde. Stageconsulent Henriette Merks beveelde Van Ingen vorig jaar aan bij de directie. “Ik was zo onder de indruk van haar presentatie en haar bevlogenheid. Dat blijkt terecht”, zegt ze trots.

(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = “//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.9”;
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));

25 procent van de stemmen
Er werd dit jaar bijna 2000 keer gestemd via de website van Punt. Van Ingen wist met 26 procent van de stemmen Lisette van Leeuwen, docent bij de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda, net voor te blijven. Derde in de verkiezing werd Quirijn Menken, verbonden aan de Academie voor Communicatie en User Experience. Docent wiskunde en natuurkunde Frank Arnouts en Greg Kreeke, docent bestuurskunde, eindigden op respectievelijk de vierde en de vijfde plek. Op de zesde plaats staat ook een docent verpleegkunde: Willeke Bosse.

Eerdere winnaars
Het is de negende keer dat Punt de verkiezing organiseert. De eretitel gaat dit jaar voor de vierde keer op rij naar Avans Den Bosch. Vorig jaar mocht Brian Kayes, docent bij de Academie voor Industrie en Informatica (AI&I) de beker in ontvangst nemen. Sofie van der Vleuten, docent bij Sociale Studies in Den Bosch was de winnaar in 2015. Corry Derks, docent Verpleegkunde, won in 2014. Derks werd voorafgegaan door Pabo-docent Suzan van Brussel in 2013 en Paul van ’t Hullenaar, docent Communication & Multimedia Design, in 2012.